BIOGRAFIA

Mateu Malondra Flaquer [1977; Palma de Mallorca, Illes Balears]
Com a compositor la seva obra es focalitza en la formalització de processos musicals i sonors. La multiplicitat, la fragmentació modular, la superposició d’estratègies compositives diferenciades i la concatenació d’elements musicals són els trets més característics del seu treball

Formació: És introduït al món de la composició per David Padrós i Christian de Jong.
BAMus i MMus en composició amb Robert HP Platz al Conservatori de Maastricht.
BAMus en Guitarra Clàssica amb Enno Voorhorst al Real Conservatori de La Haia.
Estudis d’electroacústica al Centre Henri Pousseur-Liege amb Patrick Delges i Jean-Marc Sullon. Classes magistrals amb Daniel D’Adamo, Richard Barrett, Brian Ferneyhough, Beat Furrer i Wolfgang Rihm. Actualment està treballant en la seva tesi doctoral “Polyphonic Structures: Modular-models and modular forms” a Kingston University-Londres sota la tutela de Paul Archbold i Oded Ben-Tal

Pedagogia i Gestió Cultural: Professor associat del Conservatori Superior de les Illes Balears –assignatura Mitjans Audiovisuals I-II. Director acadèmic de l’escola municipal de música de Calvià. Professor de guitarra clàssica a l’escola municipal de música de Calvià. Professor de guitarra clàssica a l’escola municipal de música d’Artà. President i membre fundador de l’associació sense ànim de lucre Placa Base. Director artístic de l’agrupació Placa Base Col·lectiu Instrumental. Director i coordinador del Festival ME_MMIX de Palma de Mallorca. Membre fundador de la xarxa de festivals i associacions ZeNet. Membre de l’equip de programació de Vertixe Sonora Ensemble

Encàrrecs: Festival Mixtur 2015 finançat per Ernst von Siemens Musikstiftung, Grup Instrumental BCN216, Festival Musica Sacra Maastricht 2006, Encontre de Compositors-Ensemble ACA, Cultural Council of East Iceland, Intro-Insitu, E88-Cees Nooteboom project, Musikprotokoll Graz 2015 i 2016, Vertixe Sonora, UMS’nJIP, Takao Hyakutome, Tatsuki Narita, Jan Gerdes, Svanur Vilgbersoon i Armando Lorente entre altres

Guardons: Finalista de l’Arditti Quartet Internacional call for new works 2010 i 2012, Finalista del concurs ICP 2010, Music Village Internacional call for new works 2011, Primer premi de GTM-Conservatoria Symfonieorkest 2010, Donaueschingen Musiktage-Next Generation Internacional call for new works 2011, Finalista al 3rd Franco Donatoni Internacional Meeting for Young Composers 2012, Concurs PluralEnsemble 2012, Ecce and Riot Ensemble Internacional call for new works 2013 entre altres

Com a compositor ha treballat amb: Arditti String Quartet, BCN216, Ensemble dissonArt, Insomni, Ensemble Exposé, Mdi Ensemble, Palomar Ensemble, Plural Ensemble, QuLacoza, UMS’nJIP, Riot Ensemble, Vertixe Sonora, Vocalensemble NOVA, Takao Hyakutome, Jan Gerdes, Beatriz Tirado, Tomeu Moll-Mas i directors tals com Gerry Cornelius, Beat Furrer, Yasuaki Itakura, Tac Kooistra, Fabián Panisello, Robert HP Platz, Ulrich Pöhl, Roger Redgate, Sánchez Verdú i Michel Tabachnik

Festivals i sales de concert: Cairo Contemporary Music Days, Dark Music Days, Donaueschinger Musiktage-Next Generation, Festival Musica Sacra Maastricht, Forum Wallis, Gaudeamus Muziekweek, IDAF Festival, IMD-47-Internationale Ferienkurse für neuen Musik-Open Space, Festival Mixtur Barcelona, Nact der neuen Musik Düsseldorf, New York City Electroacoustic Music Festival, NYCEMF, NUNC2!, Perspectives XXI, Unerhörte Musik-Berlin, Sintése, SIRGA, Sounds New, L’Auditori-Barcelona, Auditori de Saragossa, Auditori CajaSol, És Baluard, BKA-Theater Berlin, Concertgebouw Brugge, Conzertzaal Tilburg, Theater ann het Vrijthof, MISE-EN Place, Muziekcentrum First Philips, Senate House, Studio Noru i Spectrum entre altres

Enregistraments: Takao Hyakutome debut CD- Champd’Action, Tomeu Moll debut CD-Musiteque i Vokalensemble NOVA/Musikprotokoll CD-ORF
Ha rebut finançament de: Ernst von Siemens Musikstiftung, Institut Ramon Llull, IEB(ILLENC) i AC/E- PICE
Mitjans radiofònics: Radio-4nl, concertzender.nl, Relevant Tones USA i Ràdio Islàndia
Les seves obres han estat interpretades a: Egipte, Europa, Islàndia, Japó, Mèxic, Regne Unit i USA

Des de l’any 2012 l’obra de Malondra està editada i distribuïda per BabelScores®-París